10.8.09

cemburu... argh~

baru balik dari discussion IDA dgn Dr Hla.. penat.. memang penat walaupun tak la berlari sepanjang discussion tue... post nie bukan nak cite pasal discussion dgn Dr Hla tue.. cuma.... at the end of the discussion tue.... tetiba Dr Hla tunjuk group photo batch last year after diaorg dah dapat result profesional exam diaorg...

dalam gambar tue memang terpancar dan memancarla kegembiraan di muka masing2... mcm gembira yang tergambar walaupun diaorg dalam gambar.. hehe.. aku dapat la tgk muka lan, nadot, abu, suria, sassi semua2 la.. penuh dgn kebanggaan dan kegembiraan...

hm... perasaan aku? sangat la jeles.. dan of coz.. cuak nak mampus... aku teringin sangat nak rasa perasaan yang sama.. nak mempamerkan senyuman dan teriakkan yang sama... cuma.. mampukah aku??? bukan senang nak grad dari medical school nie.. aku berani potong kuku la kalau ada org cakap senang.. mana senang beb.. susah... sekali kau spoil... alamat.. delay la 6 bulan kau grad... kalau spoil lagi.. delay setahun.. dua tahun.. tue jela yang kau boleh delay.. kalau kau nak delay lagi.. balik kampung, tanam jagung jela....... erk... aku tanak...

dalam diam2.. aku semakin semangat dan tanam tekad nak pass tahun nie jugak... hm.. cuma aku takut usaha aku masih kurang...... argh.. mcm mana pun nak jugak pass final prof tahun nie jugak... mcm mana pun!!!! hehe.. urm.. banyak benda yg aku kena ubah nie... aku kena jadi lebih serius.. so kawan2.. kalau aku jadi sombong atau menyepi diri tue.. bukan bermakna aku dah lupakan korang.. cuma aku ada misi terbesar dalam hidup aku... impian aku sejak kecik lagi..

Aku bermohon pada Allah agar dipermudahkan jalan aku... kalau berliku pun aku harap aku dapat corner baring tanpa terbabas... sebab aku sedar... jalan di hadapan tak selalu lurus.. tapi kalau lurus.. alhamdulillah... Ya Allah.. Permudahkan la jalanku... jauhkan aku dari sifat malas dan lalai... berikan la aku ingatan yang baik.. kuatkan la semangatku... agar aku berjaya menjadi seorang doktor yang baik... Amin...

1 comment: