15.6.09

transition time


biological rhythm aku giler kelam kabut skrg nie.. masih tak reset and tune up to student life lagi.. masih tune as penganggur terhormat.. hehe..8 minggu dekat umah.. urgh.. for da 1st time since 4 years ago.. hehe.. culture shock seketika aku di situ.. yea.. di situ.. hehe..

yang paling aku susah nak adjust is part makan2 nie.. dekat rumah.. mama aku mmg masak best je.. memang makan dijaga baik bak menatang minyak yang penuh.. kalau pun mama busy dgn kerja.. boleh je buat kerahan tenaga terhadap adik pompuan aku.. kalau dia tak nak.. aku boleh ungkit pasal topup.. hehe.. dekat sini.. nampaknya makan aku ibarat banduan.. kena ikut jadual makan.. yela.. makan 2 kali sekali.. breakfast mmg baru pg tadi je amik sejak balik ke kuching.. hehe..

dekat rumah.. tv menjadi teman sejati bersama perabut2 di ruang tamu.. kalau sekali pandang tue dah tak leh differentiate mana satu sofa.. mana satu aku.. hehe.. dekat sini... pandang tv pun tak selera.. hehe.. mungkin sebab prefer lepak depan laptop..

satu lagi masalah yang perlu diatasi.. syndrome kurang daya tahan untuk berjaga dari tido yang sudah sangat chronic.. perlu diatasi segera nie.. huargh.. dan tujuan post nie ditulis pun adalah menyelamatkan diri ini dari diulit gebar di kala rahmat Tuhan turun mencurah-curah dari langit... sejuk~

p/s: mampukah aku berjanji kepada diri sendiri untuk mengabdikan diri kepada kerajaan sebagai seorg doctor selamanya mcm Prof dr chew peng hong? tepuk dada tanya selera.. tak berani nak cakap.. tapi insyaAllah.. niat tue penting...

No comments:

Post a Comment