26.4.09

bola sepak malaysia

last nite aku dgn v sha kri pegi tgk bola dekat stadium bukit jalil... selangor lawan kelantan... berterima kasih kepada daddy aku pasal berjaya mendapatkan 2 tiket free untuk aku g tgk final FA cup tue.. hehe..
malam tue memang aku bersorak mcm org gila la sampai hilang and serak suara aku... kesian kat v yang terpaksa duduk dekat tempat penyokong selangor dan dipeluk oleh penyokong2 selangor masa selangor menang tue.. hehe.. mesti panas jugak member..hehe.. stadium pun mmg penuh gila.. aku rasa every single seat dekat stadium malam tadi mmg fully occupied.. even tangga2 semua pun penuh org duduk.. hurm... so maybe dekat sini mungkin ada isu ulat tiket....
bila aku tengok stadium malam tadi.. teringat masa aku kecik2 aku selalu gak g stadium shah alam and stadium merdeka tgk bola.. even masa aku form 3 sampai form 5 aku tak penah miss final piala malaysia... memang penuh la stadium.. cuma last 2,3 years nie aku tgk mmg stadium kosong la... malam tadi mmg berbeza la...
tapi.... yela.. bila g stadium tue.. mmg mcm2 org aku jumpa.. kata2 kesat dan simbol2 tangan yg dilemparkan terhadap pengadil, pemain pasukan lawan dan penyokong tempat lawan memang tak lekang dari telinga dan mataku.. so pada rumusan aku beberapa sebab stadium semakin hari semakin kosong ialah...
1. kurang kesopanan di kalangan para penyokong...
2. tak reti duduk masa perlawanan.. tgk tv lagi best sebab kalau dekat stadium.. korang asyik tgk belakang org2 depan..lagi satu kalau duduk pun biar la betul2 sket... jangan la kaki kesana kesini...
3. banyak org bodoh hisap rokok.. padahal beribu-ribu orang berhimpit2 dalam stadium... tak respect orang betul la..
4.mutu bola sepak malaysia is so bad.. and tapi.. semalam was a very good game for both teams... 2 thumbs up!
5. tiket mahal... dah takde orang tengok pun nak charge mahal2.. tapi tiket final rm 15.. murah ar.. tapi last time aku tgk aku penah beli rm5 je.. of coz... its like almost 10 years ago..
6. adanya astro telah membantutkan lagi minat penyokong2 bola sepak malaysia nak g stadium.. mana taknya.. malam sabtu memang malam penuh bola.. dari tgk malaysian league yang dapat bola je terus clear bola... baik tgj free flow game BPL premier league.. tapi tue pilihan masing2.. tepuk dada,tanya la selera sendiri..

No comments:

Post a Comment