7.2.09

mengelabah betul.. ish!

Apa kejadahnya semua ini? aku tak amik port sangat pasal lompat-lompat nie... bagi aku.. semua ini.. adalah..

mengelabah!!!!! siapa yang betul dalam hal ini? Najib? Nizar? Sultan Perak? anwar ibrahim? Nasarudin?

aku start baca pasal benda nie.. masa aku dengar pasal nasarudin (adub Bota) yang lompat dari Bn ke Pkr.. masa tue

aku cakap " pergh.. berapa juta la brader anwar ibrahim bagi brader nie.. hampeh betul brader nie.."

Najib.. bagi aku najib buat silap besar dalam hal ini... kalau pun adun-adun dari PR nak lompat ke BN, adalah lebih

bijak mereka ini di suruh berada dalam PR dan menjadi duri dalam daging.. dan mereka ini kemudiannya boleh menjadi

senjata BN untuk PR yang bakal berlangsung 2,3 tahun lagi.. takkan takleh tunggu? dan apabila berlakunya peralihan

kerajaan di perak.. lagi la silap bodoh... rakyat akan marah.. dan tentunya mereka akan memberontak di jalan raya..

sebab penyokonng PR nie mmg suka buang masa atas jalan raya.. dan next PRU mmg Kalah la BN pasal isu ini mmg

menaikkan kemarahan rakyat, penyokong PR mahupun penyokong BN sendiri.. rasanya la..

Nizar... kenapa nak mengelabah sangat? berani kerana benar.. kalau betul la mereka rampas cara yang tak bermaruah..

next PRU.. lawan balik la.. ke dah best sangat jadi MB sampai tak leh nak turun bawah sikit.. Allah maha adil dan

kalau kamu percaya pada Allah, takkan la kamu tak boleh percaya yang Allah akan membalas perbuatan mereka yang

kejam.... kamu tuekan orang pas.. parti yang berasaskan Islam... rukun imankan perlu percaya kepada qada' dan

qadar.. so kalau dah ketentuaannya macam ini.. apa salahnya redha dan bangun semula? penyokong-penyokong PAs.. tak

boleh ke anggap ini sebagai ujian dari Allah.. dari kamu berperang dgn polis dan merusuh di jalan raya.. Allah suka

ke mcm tue? Ulama-ulama pas suka ke?? entah la.. iman aku lemah.. tapi aku percaya.. ada jalan yang lebih baik...

Anwar? dulu hang cakap hang nak amik alih kerajaan... sekarang bila depa amik kerajaan hang.. hang nak bising-bising

la.. nak pi court la.. aku tak caya la kalau kamu kata yang MP2 Bn akan masuk PR sebab diaorg nak berjaung bersama

kau.. Mesti hang bagi duit dekat diaorang jugakkan? takkan la sesen pun diorg ni tak dapat kalau aritue diorg lompat

parti? tak jadi aritue pun kau bagi mcm2 alasan.. apada.. cuba korang kira.. kalau setiap MP yang dikatakan nak

lompat tu dibayar 1 juta.. kira la sendiri.. tue pun kalau 1 juta..

bagi aku.. politik di malaysia ini sangat jijik... Najib mmg hampeh.. aku ingat dia ni pandai sket dari Pak lah..

sama jgk jugak la kepandaian depa nie..pandai mcm budak darjah satu... Anwar ibrahim.. hehe. hang nie mmg aku tak

respect dari dulu lagi... hang pun 2x5 jugak la.. cakap huhahuha je.. depan org nie hang cakap lain.. depan org nie

hang cakap lain.. podah la.. penyokong BN plak.. cakap banyak.. Penyokong PR.. cakap lagi banyak.. masalahnya.. dua

-dua pekak.. pekak badak.. buta tuli... fanatik tak bertempat.. tang Palestine aritue.. takde ramainya pun kat jalan

raya nak berdemontrasi.. nie pasal orang-orang yang tak tentu betul ke tak.. sanggup plak kutuk anak bangsa seagama

sendiri.. kutuk sultan sendiri yang juga merupakan pemimpan agama... entah la.. Sultan pun mungkin salah.. tapi aku

tak tau pape sangat.. so tak berani nak komen pasal baginda...

3 comments:

  1. this shows that no matter who is in charge of the country, the result will be the same.

    malaysia definitely need a judiciary reform as been proposed not long ago,but even zaid ibrahim had failed, wad can we say more? if therez no law stopping ppl from party hopping, the news will never end

    politicians and actors
    and we are even worst
    we are not even actors
    stress

    ReplyDelete
  2. aku x nk sentuh bab2 agama, tapi org Melayu ckp, "genggam arang, biar sampai jadi abu", "alang2 menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan". at least skrg nih, org dah tau yg MB Nizar dan PKR secara keseluruhannya boleh dikatakan berintegreti dan secara umumnya menolak amalan rasuah. (yg x nampak tu, wallahu allam lah)

    ReplyDelete
  3. Al-mukmin: tak boleh jugak cakap.. PKR nie serpihan UMNO dan UMNO: rasuah.. cuma mungkin kita tak nampak.. so tak leh la nak cakap.. atau mungkin esok lusa siapa tahu.. dan yakin ke kalau Anwar ibrahim tue tak offer money kat MP2 yang nak lompat tue?
    Shyang: hehe.. yeah.. im agree wid u.. because they are all human.. and as a human.. we are greedy.. we dun care about other because we are also kiasu.. hey dude... we are not an actor.. but u r an artist.. hehe.. :P

    ReplyDelete