21.11.08

ahma curry house

Ahma curry house... sebuah kedai mamak yang tak berapa mamak... dekat giler dgn faculty kitaorg... kira ahma curry house nie mmg port la tempat budak medic unimas makan tgh hari.. doctor2 dari SGH pun kadang2 ada nampak lepak situ.. lecture2 pun selalu lepak sana.. antara yang paling aku selalu nampak lepak sana is Prof Khin Tun.. this guy is a great surgeon..
kadang2 sarawak state player pun datang makan sana.. contoh yang aku pernah nampak B. rajanikhan (sori la kalau typo) and shahril arsyad... Aku kenal diorg pasal diorg nie ex-selangor player.. hehe.. kadang2 kalau lepak sana lama sikit, boleh la nampak amoi2 comel2 lepak sana... hehe... and yang aku perasan.. mmg ramai la org semenanjung makan situ..

food dekat sana aku rate mmg best la... kira dalam kuching nie, dekat sini la nak makan food yang sedap2 and yang paling penting... pedas... sebab as far yang aku concern la kan... orang kuching tak suka makan pedas... hehe.. mungkin pasal tue ramai org semenanjung datang sana.. hehe..

yang paling tak bestnya pasal ahma curry house nie.. is their price.. pergh.. roti canai sekarang harga 1.20... nasib baik sedap.. tadi aku sound uncle owner ahma curry house tue masa nak bayar roti canai aku...
"uncle... roti kosong 2..." sambil menghulur rm2... pastue uncle tue tanpa ragu2 dan was2.. reply balik " roti kosong 2? rm 2.40 (sila menggunakan dialek orang india and intonasi yang sesuai dan lenggokkan kepala yang betul)".. " eh.. tak turun harga lagi ke uncle?" dgn selambanya aku sound dia... aku tambah lagi.. " minyak sudah 5 kali turun uncle, takkan roti canai 1 kali pun tak turun?" dan dia dgn pantas mencapai duit aku dan membalas " harga tepung tak turun, mcm mana nak turun harga" ....

aku malas nak layan uncle tue terus blah... dah la sebenarnya aku tengah hangin sebab masa makan tadi aku dah tertumpah kuah kari atas seluar aku.. kalau sikit takpe la.. so aku pun bergegas la drive balik hostel sebab jam di tangan menunjukkan pukul 10.15 pagi, aku ada class dengan Dr Saw win pukul 10.30... nasib baik sempat sampai kelas on time (sebenarnya Dr Saw win yg masuk lambat)...

masa drive tue aku terfikir dialog aku dgn uncle tue... dulu masa dia nak naikkan harga roti canai dgn harga nasi, dia bagi alasan harga minyak dgn harga beras naik... ok la.. sebab masa tue.. org jual nasi lemak tepi jalan pun naik harga.. mana taknya.. harga minyak naik 78 sen masa tue.. tapi sekarang nie.. oil price is rm2.00.. so beza dia just 8 sen from before.. takkan la nak kira... dah la tue.. se tahu aku... harga tepung tak naik masa harga minyak naik tue..(tepung adalah barang yang mempunyai harga syiling.. kalau tak silap aku)
hurm.... susah betul la... peniaga semakin kaya... pengguna jugak yang tersesak.. so kiranya.. org bisness nie atas bawah la dia makup... dari govt dia untung (harga minyak turun, harga tepung terkawal) and dari kitaorang(harga kos barang menurun, harga barang sama mcm masa harga kos mahal)

dulu ada ura2 nak tubuhkan gerakkan untuk Boycot je ahma curry house tue.. aku ingat masa tue bdk 3rd year sekarang, Suren kalau tak silap terjumpa ulat dalam food dia masa makan... dia mintak uncle tue tukar food dia tapi uncle tue just suruh dia put aside that ulat and cont makan.. GILA APA!? aku dgr, budak2 india 3rd year sampai sekrg tak makan dekat sana..

tapi kalau student je boikot.. aku rasa tak effect pape pun.. customer dia ramai giler.. kalau time lunch hour, mmg sampai kena tapau food la pasal takde seat nak duduk.. memang ramai giler la org dekat sana.. yela.. nak2 dia je kedai makan dekat situ.. nak harapkan cafe... food cafe teruk giler.. aku dah 2 tahun tak jejak cafe since incident akak cafe tue marah aku pasal aku takde small change(macam mana nak maju kak? customer always rightkan...)... Kalau pihak uni boleh provide a good cafe with a good quality of food... sure goyang ahma curry house.. tapi.. biasa la.. uni aku ialah UNIMAS.. dah la tue.. faculty aku... fakulti perubatan.. fakulti dibenci oleh administrator unimas..

lately nie service dekat ahma curry house pun makin teruk.. kalau order air, dah habis makan baru sampai.. kalau we all order air kosong ( luckily free je air kosong nie... kalau tak mmg kena fire la...) dah habis makan pun tak sampai2... hehe.. biasa la... menda freekan..

hurm.. malam dah larut... dah la hujan.. syok kalau tido... dah la baju tak iron lagi.. argh... tido la.. esok sambung lagi baca PSY nie...

1 comment: